CINTA YANG DI CARI PASTI AKAN PERGI...KEH..KEH...KEH...


Tuesday, October 26, 2010

Suatu Ketika



Dahulu inilah negeri yang paling aku kasih...
Sebagaimana Muhammad mempunyai Mekah dan Gua Hira'...
Sebagaimana Ashabul Kahfi mempunyai Gunung Pion dan Gua Tujuh Orang Peradu...
Sebagaimana Isa al-Masih mempunyai Palestin dan Bethlehem
Sebagaimana Musa mempunyai Mesir dan Bukit Sina
Aku juga mempunyai Kelantan dan M*****


Jika Muhammad SAW mencari ketenangan di Gua Hira'...
Aku mencari ketenangan di negeri ini...
Jika Ashabul Kahfi bersembunyi dr kekejaman di Gua Tujuh Orang Peradu
Aku bersembunyi di negeri ini...
Jika Isa al-Masih di lahirkan di Bethlehem...
Aku berharap utk memejam mata kali terakhir di negeri ini...
Jika Musa AS memilih Bukit Sina untuk mengadu domba kesedihan kepada yg Maha Esa...
Aku memilih negeri ini untuk beri'tikaf kepadaNya...

Tetapi tiba-tiba ketenangan aku disentap dengan rakus...
Sebagaimana pedihnya Muhammad ketika dihalau dari Mekah...
Sebagaimana siksanya Ashabul Kahfi dikejar pemerintah yg zalim...
Sebagaimana sedihnya Isa ketika cuba dibunuh oleh mereka yg dia kasih...
Sebagaimana deritanya Musa berlawan dengan ayahnya sendiri...
Begitu juga yg kurasa...
Hatiku telah tawar untuk ke negeri itu lagi...
Kerana hati ini telah berjanji tidak akan memijak tanah itu lagi...
Seakan ada dendam dan kenangan pahit disitu...
Seakan cuba untuk melupakan sesuatu...
Tapi ku tahu semua itu untuk kebaikan ku...


Tapi kini tidak lagi...
Hati ku telah berbunga kembali...
Berputik untuk menjelajah dan meneroka kembali...
Berkecamuk untuk bergurindam asmara lagi...
Untuk melupakan segala yg telah terjadi...
Aku akan kembali...


Tiket sebagai bukti aku akan kembali...
Bersama Sang Setia-Sang Setia Istana...
Berserta Dengan Bidadari...
Didalam MIMPI...
KEH...KEH...KEH...
TETAPI UNTUK MEMAAFKAN MU TIDAK MUNGKIN...

No comments:

Post a Comment